Nanu

Član
  • Broj odgovora

    3
  • Priključio/la se

  • Poslednja poseta


o članu/ici Nanu

Načini kontaktiranja

  • ICQ 0

Aktivnosti člana/članice Nanu

  1. Nanu je dodao/la post u temi Diskriminacija u vrticu ili ne?   

    Trenutno na Voždovcu nema uvedene te pretplate za decu koja NISU predškolskog uzrasta. Želim da kao roditelj zadržim pravo na to šta ću detetu odabrati IZVAN onoga što je predvidjeno po planu i programu - možda je to neki Mikijev zabavnik, druga knjiga... ili možda školica engleskog ili balet, karate, plivanje...

    Stvar je u tome da VRTIĆ ne sme da DISKRIMINIŠE decu u okviru iste starosne grupe na osnovu materijalne situacije - na one čiji roditelji plaćaju dodatni materijal i one koji ne plaćaju. Svi plaćamo boravak deteta u vrtiću, a izvan Vrtića je izbor RODITELJA šta će platiti i kupiti. Nema te pretplate ni u Zemunu ni na Karaburmi - imamo rodjake i prijatelje sa decom pa smo proverili.

    Ima li još ko iz Bgd sa nekom informacijom - zaista svaki info znači.
  2. Nanu je dodao/la post u temi Diskriminacija u vrticu ili ne?   

    YelenaC,
    HVALA na podršci, obratili smo se i njima, ali mislim da dok ne stigne u medije neće uzeti za ozbiljno. Ipak neko u PU "11 April" ubira procenat od ovog "posla", i mislim da su rešili da to pokušaju da proguraju uprkos svemu.


  3. Nanu je dodao/la post u temi Diskriminacija u vrticu ili ne?   

    Dragi roditelji,
    imamo jednu čudni situaciju, pa sam pomislila da bi bilo zgodno da proverim kako to funkcioniše u drugim vrtićima.

    Ovih dana se ubrzano uvode promene u PU 11. April na Novom Beogradu. Naime, vaspitači mladje vrtićke grupe (uzrast 4- 5 godina) vrtića “Čigra” (Blok 29, N.Bgd) su tokom roditeljskog sastanka koji je održan u ponedeljak 19.09, izmedju ostalog spomenuli da se razmatra uvodjenje godišnje pretplate časopisa Malac Radoznalac, na godišnjem nivou u iznosu od 1600 Rsd. Časopis se, objasnili su, uvodi po preporuci Uprave Vrtića, ali je takodje pomenuto da su tek dobili predlog, da to još uvek nije jasno najavljeno, i da će naknadno biti više govora o tome...
    Objasnili su da će se materijal iz navedenog časopisa OBRADJIVATI ZA VREME boravka dece u vrtiću. Tokom prethodnih par dana ubrzano su prikupljeni potpisi roditelja kojima je predočeno da “Većina roditelja prihvata pretplatu”, te je odredjeni procenat roditelja vodjen time potpisao saglasnost, ipak mnogi roditelji koji nisu bili na roditeljskom sastanku (prisustvovalo je oko 50%) nisu ni informisani o načinu rada sa časopisom - tačnije da će se materijal iz časopisa obradjivati ZA VREME REDOVNOG BORAVKA u vrtiću.
    Na moje pitanje “Šta će biti sa decom koja nisu u mogućnosti da se pretplate na časopis”, dobila sam odgovor Vaspitačice da je u pitanju samo jedno dete u grupi, i da će u tom slučaju ta deca biti izdvojena i biće im ponudjeno da se “ Bave nečim drugim”. Smatram da su ovakvim postupanjem direktno ugrožena prava naše dece da se ravnopravno razvijaju i edukuju, da budu uključeni u aktivnosti koje su pre svega u skladu sa Programom za razvoj u okviru grupe kojoj pripadaju.
    Moje pitanje je - u kojim vrtićima u Bgd-u je uvedena ova godišnja pretplata na Malac Radoznalac? Kakva su vaša iskustva i saznanja o tome?
    U programu za četvorogodišnjake nigde nije navedeno da će roditelji biti prisiljeni da, pored plaćanja boravka deteta u vrtiću, plaćaju dodatne godišnje pretplate na časopise, ili će im u suprotnom dete biti diskriminisano odvajanjem u stranu da se bavi “nečim drugim”. Da li to znači da će dete, čiji su roditelji ugrožene finansijske situacije (nezaposleni, minimalan lični dohodak, više dece boravi u PU... ), i nisu u mogućnosti da svojoj deci obezbede dodatnu godišnju pretplatu koju PU uvodi, svakodnevno dovoditi svoje dete u boravak u Vrtić, tokom kog će se ono baviti nekim sporednim aktivnostima dok VASPITAČ (nejasno mi je kakav je to vaspitač koji diskriminiše pojedince koji su materijalno ugroženi) sa grupom dece obradjuje temu iz dečijeg časopisa koji se DODATNO PLAĆA. To znači da će deca koja su platila pretplatu naučiti da broje, pišu, učiće pesmice i stihove, zabavljati se... dok će deca siromašnijih roditelja biti izdvojena u stranu. Zbog čega je deci iz materijalno ugroženih porodica ugroženo pravo na ravnopravan tretman u PU 11. April?

    Svaki roditelj teži da zadovolji sve želje i potrebe svog deteta – zamislite decu koju vaspitač u Predškolskoj Ustanovi odvaja u stranu, dok drugi deo grupe obradjuje temu iz časopisa koji su drugi roditelji kupili svojoj deci. Da li je Predškolska ustanova mesto za vaspitavanje i radost ili prostor za uvodjenje diskriminacije dece već od ranog uzrasta, od 4-te godine?

    Malo sam se raspitala i u drugim vrtićima npr "Čarolija" koji se nalazi na svega 500 m od "Čigre" (i takodje pripada PU 11.April) NEMA UVODJENJA ove pretplate.

    U istoj jedinici PU na gornjem spratu gde se nalaze jaslene grupe postoji dugogodišnji problem sa bubašvabama, svedoci toga su svi roditelji i vaspitači. Na predlog grupe roditelja da donesu sredstvo za elektronsko rasterivanje Vaspitači jaslenih grupa su uz negodovanje objasnili da ništa ne smeju “Da prime”. Da li je moguće da treba da se pomirimo sa tim da po ormarićima, portiklama i odeći naših BEBA svakodnevno šetaju bubašvabe, a sprat niže u grupama gde borave starija deca budemo uslovljeni da plaćamo dodatnu godišnju pretplatu na časopis, kako bi naša deca ravnopravno učestvovala u dnevnim aktivnostima Predškolske ustanove koja inače radi po planiu i programu ALI taj časopis nije u okviru tog plana.
    Ustanova ima Zakonom propisan plan i program, a navedenim aktivnostima PU vrši prekršaj
    ZAKONA O PREDŠKOLSKOM VASPITANJU I OBRAZOVANJU
    Član 3
    U ostvarivanju delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja i ostalih delatnosti predškolske ustanove zabranjene su sve vrste nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja i sve aktivnosti kojima se ugrožavaju, diskriminišu ili izdvajaju deca, odnosno grupa dece, po bilo kom osnovu, u skladu sa Zakonom.

    Člana 4
    Principi predškolskog vaspitanja i obrazovanja su:
    1) dostupnost: jednako pravo i dostupnost svih oblika predškolskog vaspitanja i obrazovanja, bez diskriminacije i izdvajanja po osnovu pola, socijalne, kulturne, etničke, religijske ili druge pripadnosti, mestu boravka, odnosno prebivališta, materijalnog ili zdravstvenog stanja, teškoća i smetnji u razvoju i invaliditeta, kao i po drugim osnovama, u skladu sa zakonom;
    2) demokratičnost: uvažavanje potreba i prava dece i porodice, uključujući pravo na uvažavanje mišljenja, aktivno učešće, odlučivanje i preuzimanje odgovornosti;